De Kring Roosendaal wil mensen in de regio Roosendaal verbinden in hun behoefte aan cultuur, inspiratie en ontspanning. Door lage drempels, dynamiek en gastvrijheid streven zij ernaar dat iedereen zich als een welkome gast ontvangen voelt. Hoogwaardige dienstverlening maakt incidentele bezoekers en bedrijven tot even zoveel vaste klanten.
Marktonderzoek
De marketing & communicatieafdeling heeft MeerMerk Communicatie gevraagd om marktonderzoek te doen naar haar doelgroep(en). Hierbij is een onderscheid gemaakt in de vaste bezoekers van De Kring (het kernpubliek) en bezoekers die gemiddeld één keer in de twee jaar een voorstelling bezoeken (passanten). Het doel van de enquête voor het kernpubliek was om te achterhalen hoe de doelgroep de huidige vorm van informeren ervaart -zoals bijvoorbeeld de seizoensbrochure- en hoe de doelgroep geïnformeerd wenst te worden. Het doel van de enquête voor de passanten was om te achterhalen welke marketing- en publiciteitsacties effect hebben op de doelgroep en hoe zij in de toekomst geïnformeerd wenst te worden. MeerMerk Communicatie heeft de enquêtevragen, aan de hand van een briefing, opgesteld en verspreid via Google Formulieren. De resultaten zijn verzamelend en gerapporteerd aan de hand van een Infographic. De resultaten en conclusie zijn mondeling besproken en digitaal aangeleverd voor eigen gebruik.